برگزاري نمايشگاه آثار رنگ روغن در موزه آيينه و روشنايي يزد

یزدفردا "به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌ استان يزد"بهرام رضايي گفت : نمايشگاه آثار عكس و نقاشي رنگ و روغن هنرآموزان يزدي 12 بهمن ماه در موزه آيينه و روشنايي افتتاح شد.

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اين خبر افزود: در اين نمايشگاه 140 اثر در قالب عکس و تابلو نقاشي رنگ و روغن به سبك‌هاي امپرسيونيسم (احساس گرايي)، سورئاليسم (فوق واقعگرايي)، رال و مدرن با موضوعات طبيعت ، چهره و ... به نمايش گذاشته شده است.

وي گفت: رنگ روغن يکي از مواد به‌کار رفته در نقاشي و همچنين نام دسته‌اي از تکنيک‌هاي نقاشي است که از اين ماده استفاده مي‌کنند.

"رضايي" افزود: روغن به کار رفته در رنگ روغن با روش‌هاي مختلف توليد مي‌شود که رايج‌ترين آنها، جوشاندن بذر گياه کتان و گرفتن روغن آن است. سپس اين روغن را با مواد رنگي مخلوط و مورد استفاده قرار مي‌دهند.

گفتني است که: نخستين نمونه‌هاي نقاشي رنگ روغن نقش‌هاي بودا در غارهاي باميان (مناطق مرکزي افغانستان) است که در حدود سال‌هاي ۶۵۰ ميلادي ترسيم شده است.

علاقه‌مندان براي بازديد از اين آثار مي‏توانند از تاريخ 12 الي 22 بهمن ماه به موزه آيينه و روشنايي به نشاني خيابان آيت ا.. کاشاني، روبروي بوستان هفتم تير مراجعه نمایند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا